2011/11/10

_INSPIRATION: DÅLIG THAILANDS-IDÉ


Bild tjålad av Aftonbladet.

Så här kan det gå om man försöker smuggla en massa knark i Thailand.

Är det nåt vi lärt oss om fängelse i Thailand är det att det kan vara svinsoft och man får lära känna en massa sköna tjejer som ger en wonderbra och cigg om man lär dom Madonnalåtar. Men vad Bridget Jones II: The edge of Reason inte lärt oss är hur snygga kläder man får ha på sig i fängelset???

Nu vet inte jag hur det ser ut på alla fängelser runtom i världen, men jag är beredd att nominera outfiten ovan till Snyggaste intern-outfiten i hela världen™. Matchningen puderrosa + oxblod med starkt orange som accentfärg är så himla genial. Jag säger inte att den skulle få en stå ut med hepatit och en cell på minus 2 kvm. Men dude, om jag nu var så dum att sätta mig i den här situationen skulle ju mina looks å andra sidan vara det enda jag hade kvar. Och puderrosa och oxblod råkar passa min hudton rätt jävla perfekt.

Magkänslan säger mig dock att vi är nåra stycken som nöjer oss med att komma hem från ev Thailandsvistelse på planerat datum med en fylletatuering med kattmotiv som enda bagage. För oss har jag en lösning:


Tröja i merinoull, 590kr, Cos. Skinnskorts, H&M höst 2011. Pricken över i: Double pistol ring, Maria Black, £225 hittar du t ex här .

Vilka är ERA favoritoutfits i fångenskap? Lämna gärna tips i kommentarsfältet ;)

4 comments:

  1. Han ser ju ut som Christian Bale också. Smarrigt.

    ReplyDelete
  2. Den här från Papillon är rätt vass:

    http://s11.allstarpics.net/images/orig/d/g/dgdixl9b596tidlt.jpg

    ReplyDelete
  3. Kristoffer: det är som sagt svårt att inte känna sig lite sugen.

    Kalle: ja herregu. farfarströja kombinerat med nån slags kavajtröja?? och franska revolutionen-mössa på det?

    ps. visste inte att dustin hoffman har struma?

    ReplyDelete
  4. Toppentips!
    Tycker det är svårt då de flesta fängelsestilar ser ut som ännu mer snedsömmade glesvävda sjukhuskläder. Jag vill istället bjuda på en färg jag önskar att jag passade i (min sorg inkl. dess lite mer brandgula kusin).
    http://cmsimg.cincinnati.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=AB&Date=20070211&Category=EDIT03&ArtNo=302110011&Ref=H1&MaxW=300&Border=0&One-child-s-death-two-stories

    ReplyDelete